Tuesday, November 12, 2013

Majlis Nikah

Ha baru sekarang berkesempatan menulis entri majlis pernikahan saya. Majlisnya pada 1 November 2013 (27 Zulhijjah 1434) selepas Isyak. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan saya sah menjadi isteri kepada Nor Mohamad Syazwan dengan mas kahwin RM300 tunai - mas kahwin di Selangor. Dengan entri ni dapatlah saya abadikan kenangan bersama suami dan ceritakan kepada anak-anak nanti! :)


Solekan malam tu mengambil masa 2 jam tau! Macam biasa mestilah compare gambar before and after. Memang lain la muka kita dah makeup ni! Kak andam mula solek saya selepas Magrib dan siap dalam jam 9. Kak andam ni dari butik De Rias Bridal House (deriasbridalhouse.blogspot.com). Saya sangat berpuas hati dengan solekan dan pakaiannya. Saya memakai jubah warna "off white". 



Mini pelamin nikah pula direka dan dihias oleh adik beradik dan kakak-kakak ipar saya. Pelamin ni saya rasa "so-o sweet". Tak percaya tangan diorang ni kreatif juga. Ikutkan pelan awal, mini pelamin nikah ni nak guna pakej butik je. Tapi diorang berkesempatan nak membuatnya jadi pelamin butik tu saya bawa ke dewan untuk majlis persandingan. 


Hantaran pula 7-7. Hantaran saya ke suami, saya buat sendiri dengan bantuan makcik saya. Tema hantaran saya magenta dan belah suami turquoise. Begitu juga hantaran untuk pertunangan kami pun saya buat sendiri. Sebenarnya kita rasa berbaloi-baloi dan berpuas hati dengan persediaan yang kita buat sendiri. Dan dengan bantuan adik beradik dan saudara semuanya menjadi lebih sempurna. 



Semua gambar ni ambil dari iphone je sebab gambar dari photographer akan siap dalam masa 3 bulan lagi. Photographer pun bakal melangsungkan majlis mereka awal Disember ni. Photographer ialah Ms. Amira dan tunangnya Alan dan Muzir dari The Linse (thelinse.blogspot.com). Gambar dari photographer akan dilongsi dalam entri akan datang. 

Surah Ar-Rum:21

"And of His signs is that He created for you from yourselves mates that you may find tranquillity in them; and He placed between you affection and mercy. Indeed in that are signs for a people who give thought."

“Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu, isteri-isteri(pasangan) dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir.” 

No comments:

Post a Comment